Thursday, 1 July 2010

manusia berubah...


facebook...laman tempat kita bersosial..laman tmpat kita bersapa dan bertanya2 khabar..

facebook..satu saluran utk kita beramah mesra dgn org yang dekat mahupun jauh..sama ada di hati atau pun jauh di mata..

ok2..cukup2 lah nk berbahasa2..

[nanti lari tajuk pulak]

cmni..dlu mase aku kat sekolah dulu..
aku selalu kena tgur..
selalu org2 pandang slek...
sebab aku punya seorang girlfren..

aku slalu cakap2 dgn girlfren aku yg sorg nih..

hari2 aku kne tgur...

'muazz tk elok selalu cakap2 dgn pompuan nih'

ok lah..ak pon kurgkan....

namun bgitu,maseh ada lagi..pandangan tajam,jelingan2 membunuh...tepat kearah aku..tapi..aku wat xthu jer la...watt ape nk bising2...aku akui...dulu mmg aku panas baran..cpt melenting..tp skrg,adanya rakan2 serumah,rakan2 sebatch..mereka mngajar aku jadi seorang manusia yang lebih baek..alhamdulillah..ak boleh pkir sebelum ak bertindak..mrah apabila perlu...

selang beberapa thun kemudian..aku maseh punya contact dgn kawan lama2...cerita lama punya..semua sudah berubah.,..
mana pegi sifat alim dulu?
mana pegi sifat laaa taqrabuzzina?
mana pegi sikap bergaul apabila perlu?

dulu..pandang2 jeling2 sapa yg rapat dgn perempuan...
sekarang??

tak ape laah...aku faham..ini ujian..
mase sekolah2 dlu ak selalu ingatkan diri aku sendri...

'kau tgoklah bila kau dah kne uji dgn Tuhan,mase tu ko tau langit tu tggi atau rendah'

dan sekarang..dah dua thun berlalu?
pantang ada perempuan tgor...
trus mlayan...aku tk seteruk tu dulu..
duduk semeja dgn perempuan
makan berdua,malahan dating itu biasa..apa cerita?
tangkap gmbr berpelukan...
apakah ini?
ak tak seteruk itu dulu....



tapi engkau?engkau semua?

hanya beriman bilamana kamu cemburu?
nasehat orang laen apabila berasa dengki??

sudahlah semua...

aku harap kamu semua sedar apa yang kamu cakap dahulu...

pegang pada kata...kalau rasa diri itu seorang manusia...



4.30 ptg....

tatkala azan asar berkumandang..








































4 comments:

  1. nice post,man!hahahah...duh,sabar jela.. memang jeles gamaknye si polan itu!

    ReplyDelete
  2. katekan tidak pade mreka..hahhahaha..lntak la mreka.igt sng ke nk walk the talk.dlu ble r ckp.skrg ble kne situasi tu kat btg idong sendri tnye r dri sng ke x nk buat pe yg dia nasehat org tuh.tp bgs r org ckp mreka yg nasihat tuh ambek berat pasal dri kite.tp ble dorg dah x btol cm xlalu plk kite nk nasehat dia.cm terpke'ko kan pndai nasehat org,xkn nk dgr nasehat org laen,mst pndai jg dri'..cmne tuh ye..yg pntg jg r dri maseng2.

    ReplyDelete
  3. shrek:woi shrek..asal ak tkleh bkak blog ko..dah follow tk leh bce plak...hangin nih...haha

    najla:itu bese gua kne dlu...tp gua da matang..malas nk layn sore kera2 dan monyet2...hehe

    izzah:dear...relaks..jgn marah2... :)
    its ok..manusia mmg bgitu.. smile always..okeyhh..
    2184113

    ReplyDelete